Project Tunnel was origineel de plaatshouder voor een betere naam, maar is sinds zijn creatie gebleven. Het is de naam voor onze game, waarin je over rails rijdt en op vijanden schiet terwijl je een weg naar buiten zoekt.
Sinds de laatste blog post (~5 weken geleden) hebben we de game vanuit het niets opgebouwd. De eerste twee weken bestond ons team uit 6 mensen (2 artists, designers en programmeurs). Hierin legden we de basis van de game; het bewegen over de rails, de draaiende rails stukken en de vijanden. Na deze twee weken hadden we de First Deliverable, een deadline waarbij we ons product moesten laten zien aan de leraren. Het was goed genoeg, en dus gingen we door naar de volgende ronde. Sinds drie weken geleden is het dus zeker dat we de game mogen afmaken.
Na de first deliverable voegde een ander team zich samen met ons. We bestaan nu uit 12 mensen (4 artists, designers en programmeurs). Binnen die variaties zijn sommige mensen gespecialiseerd in bepaalde rollen. Zo hebben we een audio designer, een visual programmer (zorgt onder andere voor het programmeren van effecten) en een AI programmer (zorgt voor kunstmatige inteligentie bij vijanden). Alle taken plaatsen we op een online bord genaamd "Trello". Hier kan iedereen zien wat de taken van andere personen zijn en wat er gedaan moet worden:
Samen met Eric ben ik de "Vision Holder" van de game. Omdat er veel mensen aan de game werken is het belangrijk dat een aantal mensen de visie voor de game bewaren en delen met de rest. Bepaalde ideeën, de stijl van de game, het thema, het verhaal, de vision holders zorgen dat deze gedeeld worden door iedereen in het team.
Verder bestaat mijn eigen werk uit het maken van 3D modellen voor de game:
-Blast door: kan open en dicht gaan in het level, blokkeert je pad
-Een nieuw model voor de speler
Bekijk dit model op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=20Zyufcoxbw&feature=youtu.be
De Final Build Presentatie afgelopen donderdag was spannend - en warm. Hier presenteerden alle 12 overgebleven teams hun game. In het algemeen kregen we weinig kritiek en veel applaus...
Missie geslaagd dus!
Stress net voor de final build presentatie |
Verzamelen in de lezing zaal |
De komende twee weken draait alles om het afmaken van de game. Polishen, zoals ze het noemen (polijsten), alle fouten er uit halen en zorgen dat het een mooi afgemaakt product is.
Maar Youri, hoe ziet jullie game er dan uit nu? Tja, ik ben vergeten om onze game te filmen..
In de volgende blog post (= laatste van het schooljaar) zal ik een link plaatsten naar een downloadbare versie van de game. Dan kan je hem zelf proberen.
En in een plot twist die niemand zag aankomen, hier is een trailer die ik NIET zelf heb gemaakt!
Damn Youri, dat ziet er goed uit! Toffe game mechanics en hele vette gfx. Als je dit uitbrengt op iPad dan geef ik hier graag geld aan uit en ik denk andere mensen ook wel!
BeantwoordenVerwijderenLekker bezig jongen, tof te zien dat je zo snel gaat qua skills!
Sid.
Super Your... nog even voor the final countdown!
BeantwoordenVerwijderenLa Mama