Block C: Animation!


Dit blok moeten we een tank animeren die, als hij aan het eind van de weg komt, naar de andere kant moet zien te komen. Hoe dat gebeurt mogen we zelf weten. Misschien vliegt hij naar de andere kant. Misschien schiet hij zichzelf naar de andere kant. Pakt een enorme hand vanuit de lucht hem op en brengt die hem naar zijn bestemming?


Verder moeten we dit blok programmeren (in Python) om de rupsbanden om de tank te krijgen, de tank een rig geven (een skelet voor de tank zodat we hem kunnen animeren), en het terrein moeten we maken in Houdini, een programma dat met behulp van wiskunde allerlei dingen voor je doet.


Zo ziet Houdini er uit:



De blokjes aan de rechterkant van het scherm zorgen voor het resultaat aan de linkerkant. Aan Houdini besteden we in totaal 2 weken plus de vakantie...



...maar dan is deze jongen er


Kiekeboe













In ieder geval ben ik klaar met het prototype (het storyboard) van mijn animatie. De tank schiet pijlen naar de andere kant en schiet dan de onderkant kapot. De andere kant valt dan naar de tank toe en zo kan hij naar de andere kant. Hoe loopt dat af? Kijk zelf maar!






Reacties