! Klik op de tekeningen om ze groter te maken !
Op 13 Januari 2016 maakte ik mijn eerste zelfportret voor mijn intake gesprek...
...tegenwoordig vind ik het meer lijken op een Afrikaans meisje, en dit was de beste van drie tekeningen (de andere waren een tekening van een auto en een tekening van de straat).
Ik kan gerust zeggen dat ik enorm veel heb geleerd en nu beter kan tekenen. De eerste drie weken trainden we observatie, dus ging het allemaal om je tekeningen zoveel mogelijk op de werkelijkheid te laten lijken.
De twee weken daarna draaide alles om value, dus schaduw en kleuren weergeven door lichter of donkerder te tekenen. Tegen de kerstvakantie hadden we leren tekenen met houtskool, vulpotlood, blauw potlood, normaal potlood, fineliner, balpen, indonesische inkt en stiften. Ook heb ik leren werken met verschillende soorten papier, bijvoorbeeld tracer paper (dat is doorzichtig).
Het blok value bracht ook mijn beste tekening voort, de tekening van de kathedraal. Volgens Andrew was het "een goede compositie, was er een goede controle over licht en donker, en was er in te zien dat ik kennis had van perspectief". Ook voor mijn laatste zelfportret kreeg ik een compliment - "at least now it look like a human being" (nu ziet het er in ieder geval uit als een mens).
En toen was het zover: mijn eerste panel. De panels vervangen bij ons op school tentamens - we krijgen geen toetsen maar een beoordelingsgesprek. Bij mijn panel waren Neville (de Belg) en Andrew (de Amerikaan) aanwezig. Het gesprek leek eerder op het krijgen van een uitslag, want ze vroegen me nauwelijks iets. Ik kreeg complimenten en Andrew vertelde me nog dat ik nu officieel op z'n radar sta. Na de monoloog van Andrew knikte Neville met z'n hoofd en zei hij "I agree".
Twee dagen later stonden de cijfers er op, en ik heb een 7!
Vlad (zie eerdere blog posts) is gesneuveld en kreeg een onvoldoende. Radoslav had eerst een 4 maar kreeg bij zijn tweede kans een 5,5 en mag dus door gaan. Verder heeft bijna iedereen het gehaald :)
13 Februari moet ik weer op school zijn voor de aftrap van blok C - Animatie. In blok C gaan we terug naar de computer en moeten we een animatie maken van zo'n 30 seconden. We moeten een robot met rupsbanden maken in 3D en hem dan animeren. Waarom wil de robot naar de andere kant van de kloof? En hoe gaat hij dat doen...
Reacties
Een reactie posten